W związku z pracami na nowobudowanym rondzie w Rzeszotarach  w rejonie przystanku Rzeszotary Górne nastąpią utrudnienia w ruchu i zmiany w komunikacji zbiorowej w dniach 24.11.2017-29.11.2017.

Więcej >>>

W daniach 6-8 listopada uczniowie klas Liceum Ogólnokształcących wraz z nauczycielami udali się na wycieczkę zagraniczną na Węgry. Pierwszy dzień upłynął na podróży przez malowniczą, jesienną Słowację oraz zapoznaniu się z atrakcjami miasta Budapeszt. Mogliśmy podziwiać Zamek Vajdahunyad ulokowany w urokliwym Parku Varosliget oraz monumentalny Plac Bohaterów z Pomnikiem Tysiąclecia. Drugiego dnia po śniadaniu kontynuowaliśmy zwiedzanie stolicy. Rozpoczęliśmy naszą wędrówkę od Wzgórza Zamkowego, gdzie przeszliśmy szlakiem od Baszty Rybackiej przez Kościół Macieja i Pałac Królewski. Mieliśmy również okazję zobaczenia uroczystej zmiany warty przed pałacem prezydenta. Następnie udaliśmy się nabrzeżem Dunaju pod budynek Parlamentu oraz do Bazyliki Św. Stefana, z kopuły której mogliśmy podziwiać panoramę miasta. Wieczorem, po obiadokolacji w hotelu, pojechaliśmy na Wzgórze Gellerta, z którego mieliśmy możliwość obserwowania zachwycającej panoramy wieczornego Budapesztu. W ostatnim dniu pobytu pojechaliśmy do Szetendre, urokliwego miasteczka nad brzegiem Dunaju, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Marcepanu i delektowaliśmy się miejscowymi słodyczami. Ostatnim punktem wycieczki było zwiedzanie ruin Zamku Królewskiego na Wyszehradzie.

Budapeszt zdecydowanie nas zachwycił. Szczerze polecamy! Warto:)

Akcja wymiany książek polega na tym, że uczniowie i nauczyciele mogą przynieść swoje przeczytane, niepotrzebne lub o zdublowanych tytułach książki. Książki będą przyjmowane we wtorek i środę w bibliotece szkolnej i w sali nr 8. Za każdą oddaną książkę otrzymuje się specjalny bloczek. W dniu 9 listopada (czwartek) od 9:35 do 14:00 w sali nr 8 każdy posiadacz bloczka może go wymienić na dowolnie wybraną książkę.

W piątek 13 października cała społeczność Zespołu Szkół obchodziła Święto Komisji Edukacji Narodowej. Z tej okazji uczniowie przygotowali Koncert Życzeń dla Nauczycieli, w którym uczestniczyli Panowie Dyrektorzy, Wychowawcy, Pedagodzy i oczywiście młodzież. Były dedydakcje, życzenia, wiele niespodzianek i wzruszeń, których dostarczyli wykonawcy: Weronika Kaim, Martyna Żołnierczyk, Amelia Grabowska, Sylwia Filiciak i Norbert Michalik, w rolę konferansjerów wcielili się Gabriela Juszczak i Krzysztof Homel. Wszystkim nauczycielom z okazji ich święta życzymy takich myśli i marzeń, które dają się urzeczywistnić, pięknych i szlachetnych pomysłów, które podszeptuje serce, zdrowia i satysfakcji z pracy ze swoimi wychowankami oraz tego, aby każdy dzień przynosił tylko te dobre, szczęśliwe chwile, a wszystkie zamierzenia realizowały się pomyślnie.

Przyjąwszy zaproszenie Konsula Generalnego Stanów Zjednoczonych -Waltera Braunohlera, nauczyciele Zespołu Szkół oraz Szkoły Podstawowej Nr 2 w Świątnikach Górnych, uczestniczyli w spotkaniu w jego rezydencji w Krakowie. Konsul, pełniący swą funkcję w Krakowie od 2015 roku, podejmował nie tylko osoby nauczające  języka angielskiego w krakowskich i podkrakowskich szkołach, ale poprosił o obecność profesorów i stypendystów Fundacji Fulbrighta. Wierzymy, że to spotkanie, będące okazją do wymiany pomysłów, doświadczeń i spostrzeżeń, przyczyni się do ożywienia współpracy znanych amerykańskich instytucji z naszymi szkołami. Liczymy także na szersze „otworzenie” drzwi konsulatu amerykańskiego, by nasi uczniowie mogli wejść w jego progi i by mieli okazję do skorzystania z wiedzy i doświadczenia pracujących tam osób, podczas organizowanych wykładów i prelekcji.